Zatłoczenie w miastach wywołuje zwielokrotnioną ilość samochodów na drogach.

W dobie nowego budownictwa oraz coraz większego rozrostu aglomeracji miejskich, kładzie się niezwykły nacisk na ekologię oraz ochronę przyrody. Coraz więcej ludzi w miastach powoduje ogromne zapotrzebowanie na nowe lokale mieszkalne. Miejska architektura próbuje sprostać potrzebom nowych mieszkańców a także stara się ustawiać bloki tak, żeby nie zaburzały dobrego przepływu powietrza, oraz dodatkowo dostarczały bardzo dużo zielonej przestrzeni dla ludności miasta. Poza tym, coraz to częściej będziemy mogli spotkać się z potrzebą ludzi, jaką jest dbanie o ekologię a także czystość w mieście. tego typu nastawienie powoduje, iż architekci muszą zatroszczyć się o dużą sumę na odpady segregowane, koszów na odpady po zwierzętach domowych, a oprócz tego przede wszystkim bardzo dużą liczbę ścieżek dla rowerzystów oraz chodników. Zatłoczenie w aglomeracjach powoduje zwiększoną liczbę pojazdów na drogach, a to skutkuje pojawiającymi się zakorkowanymi ulicami w pewnej części miasta.

Stale powiększająca się liczba osób, próbuje oszczędzić swój czas i przesiada się na odmienne sposoby przemieszczania się aniżeli własny samochód. Zazwyczaj są to tramwaje a także autobusy, jednak coraz to częstszą opcją są rowery oraz hulajnogi elektryczne. Jak w wypadku tych drugich, nie jest problemem złożenie jej i zapakowanie w futerał ochronny oraz przenoszenie ze sobą, tak w wypadku roweru, nie jest to już takie proste. Nie mamy, by rower złożyć i zabierać go z sobą do pracy czy na uczelnię, ze względu na to architektura miejska są coraz to bardziej pożądane na planie każdego miasta. Powinny znaleźć swoje miejsce przy każdym ważniejszym budynku w mieście, a ponadto powinny posiadać odpowiednią liczbę stanowisk. Coraz to częściej możemy spotkać bardzo duże parkingi rowerowe, które są zadaszone, a dodatkowo posiadają dobre zabezpieczenia przed kradzieżą. Jednak, pomimo rosnącej ilości takich miejsc, cały czas będziemy mogli spotkać się z opinią, że nadal jest ich zbyt mało, bądź już zbudowane są źle tworzone. Są małe a także znajdują się w niedogodnych miejscach, przez co teren zajmowany jest przez motocykle, a nawet auta.
Powoduje to, iż właściciel roweru nie może korzystać z wyznaczonego dla siebie miejsca oraz jest zmuszony szukać alternatywy przy słupkach oraz barierkach. Dlatego tak istotne jest, by na planie miasta wyznaczyć dobrze usytuowane miejsca dla rowerzystów, jak i odpowiednio je zaprojektować bez szkody dla innych. Miasto zadbało też o osoby, które nie mają swoich środków do przemieszczania się i zbudowało system , w którym wypożyczamy sprzęty na minuty. Ten system funkcjonuje w każdym większym mieście, posiada bardzo dużą ilość sprzętów oraz miejsc parkowania, gdzie będziemy mogli po upływie czasu oddać rower. Takie miejsca w większości wypadków są zlokalizowane przy przystankach lub w miejscach częściej uczęszczanych jak rynek czy centrum handlowe. Ta inicjatywa, wspiera osoby, które chcą być przyjazne dla środowiska, szybko przemieszczać się po mieście, lecz nie mają możliwości mieć swojego sprzętu. W dynamicznie rozwijających się miastach tego typu rozwiązania będą potrzebne na każdej ulicy i przy każdym budynku.

 

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *